Jom Follow

Jumaat, 17 Jun 2011

Join Terus Mula....

Syukur pada Allah,
nikmat yang diberikan pada kami sekeluarga.
dengan nikmat-nikmat ini,semoga kami menjadi insan yang sentiasa bersyukur.
jalani hidup ini atas jalan yang ditunjukan oleh Nabi Muhammad SAW.
diamlah kamu di situ.
dah 3 tahun kamu berbakti pada kami.
hutang belum habis, tinggal setahun lagi.
lepas tu lega, sebulannya cecah 5 angka.
kami pakai ini pun bukan nak menunjuk, tapi atas alasan perniagaan.
syukur, tak berapa meragam lagi setakat hari ini.
servis biasa-biasa tu adalah.
memudahkan kami menjalani perniagaan ini.
memandu jauh pun tak penat.
seperti hadiri kelas di safira club pun boleh balik terus.
pecutannya boleh tahan, kalau berani boleh cecah 220km/jam.
aku tak berani, biasanya dalam 160-180km/jam.

kereta untuk berniaga.
kereta untuk besarkan network.
tapi kena ingat.
ada kereta ini pun kalau kami tak sungguh-sungguh buat.
meniaga tak jalan. meniaga tak kembang. meniaga takuk lama.
usaha berterusan. buat sepenuh hati. 
kerja mesti sama atau lebih sebelum dapat keta ini.
baru berniaga mantap.

kami bermula dengan kereta Proton Iswara.
ok sikit tukar kepada Honda Accord.
ok lagi tukar pada E200K.
ok lagi memiliki ini.

berniaga mlm.
mesti bermula dengan sungguh-sungguh.
baru nampak hasil.
bermula dengan apa yang ada. 
tak ada kereta naik teksi. naik komuter. naik bas.
ada motor pakai motor. tak ada masalah. 
ramai yang dah buktikan. bermula dengan menaiki bas.
sekarang ni dah berkereta mewah.
budaya tunggu, merugikan.
tunggu masalah tak ada baru nak mula.
tunggu lepas kahwin baru nak mula.
tunggu bersalin baru nak mula.
tunggu dapat maid baru nak mula.
tunggu cuti sekolah baru nak mula.
tunggu anak habis periksa baru nak mula.
bila masa kita tak ada masalah.
bila masa kita tak ada halangan.
sentiasa ada. lepas 1 datang 1.
nak selesai masalah baru nak mula.
alamak tak akan mula.

dah nak gi masjid seri petaling.
solat jumaat kat sana...

2 ulasan:

Sociable