Jom Follow

Isnin, 20 Jun 2011

Hong Kong6; Cari Makan


Bertemu lagi.
Masih lagi dari bumi asing, Hong Kong.
Hari ini hari ke 2. Menanti muncul hari ke 3.
Masa untuk perabis duit. 
Masa untuk kosongkan poket.
Masa untuk 'bbalik' poket.
Esok hanya
untuk shooping.

Hari ke 2.
Seharian berada di Disneyland.
Main sakan, tapi aku balik awal, naik MRT.
Dapat pengalaman baru. Bergerak dengan MRT.
Bertemu dengan masyarakat Hong Kong.
Ramai orang Indonesia yang aku jumpa.
Dari percakapan yang aku dengar.

Ramai yang dah lena, keletihan.
Tapi masih ada juga yang menikmati suasana malam.
Sambil minum-minum.
MRT menuju ke Wan Chai. Makan malam.
Kantin masjid. Lepas solat maghrib penuh dengan pelanggan. Bertemu dengan Pekerja Konsulat Malaysia di Hong Kong.

Aku.
Masih bersama anda.
Masih berbicara.
Masih memerah otak.
Masih belum terbang di alam mimpi.

Hari ini.
Makan malam sendiri punya.
Syarikat bagi duit je.
Tadi aku ke Islamic Centre Canteen, naik MRT.
Hampir sejam juga, 2 kali tukar train.
Jenuh tanya orang. Tapi akhirnya sampai juga.
Dari stesen Wan Chai, naik teksi ke Masjid.

Makan nasi goreng dan sayur.
Sempat aku berjemaah maghrib di sana.
Ramai jemaah, orang pakistan.
Rombongan dari indonesia pun ada.
Tempat kami bersarapan pagi tadi.
Add caption

 Lepas itu.
Pusing-pusing bandar.
jenguk kedai yang masih buka.
bajunya cantik-cantik. poket je yang masalah.
nak tercabut pinggang, banyak berjalan.

Meniaga.
Berniaga.
Action bukan cakap.
number only.
cite-cite tak main.
syok-syok tak kira.
akan tak kira.
kalau-kalau tak kira.
sibuk meniaga macamana pun tak kira.
ramai macamana jumpa tak kira.
ramai datang kelas pun tak kira.

Volume?
BV?
PV?
Ini paling penting.
Fokus!
Fokus?


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger