Jom Follow

Selasa, 21 Jun 2011

Hong Kong6: Hari Ke 3. Menarik Sakan..

Sarapan pagi di hotel L'Hotel. Tingkat 7, khusus untuk hai-o group. pilihan tak banyak, tapi boleh untuk lapik perut sebelum makan tengahari.

Cdm Kartini dan Cdm Siti Rahmah di TSL Jelewery. Antara yang terbesar di Hong Kong dan mempunyai 190 cabang di seluruh Asia. Hebat dan banyak pilihan. Cuma mungkin designnya untuk orang hong kong, kita mungkin tak menarik.

Boleh tunjuk je ke?

Ini pula di salah satu kedai bebas cukai. Jam dan barang kosmetik yang banyak dijual.

Beg melancong kali ini. Lebih menarik dan terserlah kehebatan.

Cdm Jai; Jam dinding besar....

Cdm Siti Rahmah. Sentiasa melayakkan diri, melancong bersama hai-o. Tak pernah miss. Semuanya pergi. Tak mahu ketinggalan. Kalau nak melancong sendiri, mungkin tidak.

Cdm Jai. Sentiasa bersemangat. Balik dari Hong Kong lagi panas. Rakan niaga pasti terasa bahangnya. Stranger yang dok dekat pasti kepanasan. Pejuang tak kenal erti penat dan kecundang tiada dalam istilah hidupnya.

Pak Cha dan Isteri. Ini pertama kali ikut rombongan hai-o ke luar negara. Lepas ini Belgium dan Holand pulak. Bikin terkejut orang kampung. Nampak biasa-biasa tapi dah jejakkan kaki ke Hong Kong.

Cdm Hasmidar. Senyum lebar, apa halnya???

Pakat dok tengok apa? Cite kat kawang sama!

Cdm Kartini. Sentiasa best. Sentiasa positif.

Kat Hong Kong ada juga 'natang' ni

Jangan lepaskan peluang. Mana menarik kena shoot. Buat kenangan anak cucu.

Kejayaan akan datang pada mereka yang berani buat keputusan untuk terus berjuang. Ikut jalur yang sesuai dengan kehendak kita. Jangan asyik dok tukar jalur je, kelak tak kemana....

Tingginya. Lagi tinggi aku punya impian.

Aku bersama isteri. Di mana kami 5, 10 tahun akan datang? Rumah yang kami diami. Kereta yang kami pandu. Aset yang kami miliki. Kembaraan kami.





Apa yang dok menung. Ingat kat orang rumah? Kenapa tak bawa sama?

Gembira anak-anak dapat melancong bersama ibubapa. Pengorbanan yang berbaloi.

Cdm Jai, Cdm Fuad bersama Richard. Pemandu pelancong yang miliki ilmu yang luas tempat-tempat yang kami lawati.

Menarik?

Cari apa Cdm Kuyah? Tak kan simpan duit dalam kasut????


Dah kenyang senang hati. Lepas ini ke mana pulak? Jangan lupa souviner buat rakan niaga.


Apa yang buat Cdm Kartini gelak sakan?

Tunggu bas, nak ke Avenue of star.

Cdm Karti

Ini petang, belum malam lagi. Malam lagi cantik pemandangan seberang sana.

Ape kena ni Cdm.


Cantik?

Petang nan indah.

Cantik?

Cantik?


Pandangan malam dari Avenue of star. Menarik sakan. Sukar nak digambatkan dengan kata-kata. Ini gambar yang aku ambil, mungkin kalau orang pro lagi cantik gambarnya.

Dok tunggu nak naik bas. Lepas lihat pertunjukan laser di Aveneu of star.

Big Bus Tours.

Big Bus Tours. Perjalanan mencari siapakah kita. Untuk apa kita dilahirkan. Kenapa kita berniaga mlm? Kenapa kita kelemasan dalam mimpi. Kenapa kita kekeringan dalam fantasi. Realitinya berkepul-kepul duit berlegar antara yang pemgedar hai-o, kenapa bukan dengan kita?

Big Bus Tours.

Hotel tertinggi di Hong Kong. Lobinya di tingkat 102.

Meriah sakan. Lihat panorama malam sekitar Hong Kong. Lampu-lampu yang bergemerlapan dan berbagai warna berganding bersama membentuk keharmonian cahaya.Sungguh indah.


Pak Cha dan isteri. best bersama akademi taipan 181. mereka semua bagaikan keluarga besar. saling bantu membantu, tanpa ada yang terpinggir.

Pak Cha atas 'big bus tours'. Kat sini tak ada. Kalau ada tak naik kot.

Bertemu dengan rakan niaga. Hanya sempat lambai tangan je. Masing-masing ada jadual sendiri. Paling penting semua happy dan beli sakan.

Cdm Kartini dan Cdm Faridah...

Dah sampai. Turun!Turun! Sempat lagi tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable