Jom Follow

Isnin, 19 Disember 2011

X ada hari, X demo.

Sahabat Blog.
Sahabat Biz.
 
Prestasi Biz hari ini?
Ada yang baru nak demo.
Ada yang beru lepas 1 demo.
Ada yang dah lepas 2,3 demo.
Ada yang sedang tunggu demo.
Ada yang dah 2,3 demo dah siap, 
masih ada lagi demo malam ini.
Malah ada 2,3 demo lagi malam ini.
Klass gitu.
Apa-apa pun aku ucapkan tahniah buat anda semua.
Masih setia dengan perniagaan yang telah dimulakan.

Kami pun masih buat demo.
Kami pun masih settkan appt.
Kami pun tak duduk goyang kaki saja.
Kami tetap jumpa prospek.
Kami tetap tambah senarai nama.
Kami tetap buat kerja, demo,
seperti biasa. Hari hari kami buat.
x ada hari, tanpa demo.
 
Dah 11 tahun berniaga.
Masih berniaga.
Terus berniaga.

Hari ini ada 2 demo.
Syukur, nampaknya positif.
Cuma perlu follow up dokumen.
Doa2 agar tak berubah pikiran.
Apa-apa bisa terjadi.
 
Malam ini x ada demo.
Cdm bawa anak2 tonton wayang.
Aku melepak kat rumah.
Nak layan buku saja.
Ada lagi beberapa buah yang belum khatam lagi.

Koleksi terbaru. Travelog Wartawan Islam dah habis petang tadi. Malam ni nak tengok Hotshots pulak. Tak banyak cite, lebih banyak foto-foto saja.

Tengahari tadi pun beli lagi buku.
Semasa temankan Cdm demo kat IOI.
Nak kata demo pun tak juga, sekadar kutip dokumen.
Dah demo 2 bulan lepas. Dah submit kat bank.
Dah lulus pun tapi tolak.
Takut. Tapi bila pikir-pikir balik sampai bila nak hidup begini.
Lebih baik memulakan sesuatu usaha untuk keluar dari situasi begini.
Maka nak buat semula. Kena submit lagi. Harap2 pihak bank tak ada masalah.

Petang pulak ke Seri Kembangan.
Ada demo juga kat situ. 
Jumpa 2,3 orang prospek.
Harap2 tak ada masalah 'tang' dana. 
Masa Cdm berdemo, aku pulun habiskan buku2.
Syukur, capai target aku hari ini.
Ini yang seronoknya bila berniaga.
Ada lebih masa untuk buat apa yang aku minat.
Tak ada gangguan. Apatah lagi bila demo dengan 3,4 orang.
Kadang-kadang makan masa 2 jam.
Berapa tebal buku, bisa aku habiskan.
Seronoknya hidup.

x buat demo, x ada meniaga.
x ada appt, x ada meniaga.
x jumpa prospek, x ada meniaga.

Kena bijak serta kreatif tambah senarai nama..








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable