Jom Follow

Jumaat, 22 April 2011

PBAKL 2011-1

IMG_0029IMG_0027IMG_0026IMG_0030IMG_0031IMG_0032
IMG_0033IMG_0001IMG_0002IMG_0003IMG_0005IMG_0006
IMG_0007IMG_0008IMG_0009IMG_0010IMG_0011IMG_0012
IMG_0013IMG_0014IMG_0015IMG_0016IMG_0023IMG_0017
PBAKL 2011, a set on Flickr.

Bertemu lagi.
Lepas jumaat tadi aku ke Pameran Buku Antarabangsa Kuala Lumpur.
kalau tak gi hari ini, mana tahu kesibukan akan melanda maklumlah meniaga tengah kencang. meniaga tengan panas. tsunami melanda beberapa menjak ni. meniaga tengah meletup.

ok.
masih belum ramai lagi.
esok dan lusa pasti penuh.
cuti hujung minggu kan.

aku tak ziarah semua gerai.
terlalu besar.
ziarah yang aku nak je.
aku masuk gerai Karangkraf-besar kawasannya dan PTS- boleh tahan luasnya, beribu-beribu koleksi bukunya. pilih mana nak.
Dawama dan Perpustakaan Negara(buku- tokoh-tokoh perbukuan malaysia).
itu pun dah cukup.
dah tak menang tangan bawa,
terutamanya gerai Finas(buku Jejak Terbilang-pasal pelakon filem melayu),
Istana Budaya( majalah Pentas).
buku-bukunya susah nak jumpa kat kedai-kedai buku.
PTS dan karangkraf biasa jumpa. 
kat kedai buku bertimbun. banyak yang aku dah beli.

dewan bahasa dan pustaka.
masuk juga.
lihat terbitan terkini dan beli Majalah Sastera.
ada beberapa buah buku aku beli.
1) Biografi Ulama Malaysia- yusoff zaki yacob.
2)Biografi Tokoh Dakwah- Al- Syahid Hasan Al- Banna.
3) Biografi Tokoh Dakwah- Sayyid Qutb.

selain itu gerai ana muslim.
beli baju baby.
koleksi buku dan bajunya boleh tahan.

inilah seronoknya berniaga mlm.
boleh suburkan hobi.
hari-hari beli buku.
semalam dah beli.
hari ini beli lagi.
esok belum tahu lagi.

cuma kena lama bertahan.
network mesti kukuh.
nak kukuh mesti mendalam.
lebar pun penting.
nak bertahan lama.
jangan main hati.
jangan selalu sakit hati.
jaga hati.
biar keras hati.

jangan sekejap.
tak dapat apa.
kalau dapat pun sikit je.
lepas bayar hutang je.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger