Jom Follow

Isnin, 4 April 2011

Hari ini berduit, mana tahu esok lagi berduit?????


Perjalanan hidup penuh berliku dan berjeram. bukan semua ikut apa yang dirancangkan. hari ini senang, mana tahu esok susah. hari ini berduit, esok pokai. hari ini kaya, esok miskin. hari ini bekerja, esok menganggur. hari ini berkereta, esok jalan kaki. hari ini mewah makan, esok tak cukup makan. hari ini buat 1 kerja, mana tahu esok buat 2 kerja. hari ini masih berniaga, mana tahu esok dah tak nak berniaga. hari ini boom berniaga, mana tahu esok slow berniaga. hari ini ramai yang nak masuk, mana tahu esok tak ada yang nak masuk. kenapa macam ni? ini cakap-cakap atau pikiran negatif. tak bagus tu, tapi ok kalau beringat-ingat. masa kaya, tak salah kalau kita beringat, berjimat-jimat.

kan lebih bagus kalau gini.
hari ini susah, mana tahu esok senang. hari ini pokai, mana tahu esok berduit. hari ini miskin, mana tahu esok kaya. hari ini menggangur, mana tahu esok bekerja. hari ini jalan kaki, mana tahu esok berkereta. hari ini tak cukup makan, mana tahu esok mewah makanan. hari ini buat 2 kerja, mana tahu esok buat 1 kerja. hari ini tak meniaga, mana tahu esok kencang berniaga. hari ini slow berniaga, mana tahu esok boom berniaga. hari ini orang tak nak masuk, mana tahu esok orang berlumba-lumba nak masuk. ini baru positif. ini baru optimis terhadap masa depan.

lagu ni lagi bagus.
hari ini senang, mana tahu esok lagi senang. hari ini berduit, mana tahu esok lagi banyak duit. hari ini bekerja, mana tahu esok bekerja lagi hebat. hari ini berkereta, mana tahu esok berkereta mewah. hari ini mewah makanana, mana tahu esok lagi mewah makanan. hari ini buat 1 kerja, mana tahu esok kita dah tak payah kerja. hari ini kencang berniaga, mana tahu esok macam ribut berniaga. hari ini boom berniaga, mana tahu esok lagi boom berniaga. hari ini berlumba-lumba orang nak masuk, mana tahu esok berbaris-baris orang nak masuk. tak percaya ke? dalam dunia tak ada yang mustahil. asalkan kita tekun bekerja. asalkan kita terus bekerja.

kita hanya boleh meramal atau merancang atau mengimpikan apa yang terjadi hari esok, tapi bukan dengan pasti. kalau gitu, impilah yang indah-indah. rancanglah yang bagus-bagus. ramallah yang menggiurkan.hari paling penting adalah hari ini. nak buat sesuatu pun hari ini. nak lakukan sesuatu pun hari ini. nak meniaga besar hari ini. nak cipta kejayaan hari ini. usah tunggu esok. mana boleh sudahkan hari ini, sudahkan hari ini. esok belum pasti lagi. 

jom meniaga besar-besar. ramai prospek sedang menanti anda. menanti peluang nak ubah hidup. dari susah ke senang. dari sempit ke luas. dari kepanasan ke nyaman. lambat nanti masuk dengan orang lain. masuk dengan sideline. masuk dengan group lain. masuk syarikat lain. lagi teruk kena marah, lambat datang menajanya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger