Jom Follow

Khamis, 19 Mei 2011

Pelik!Pelik!


susah nak percaya. tak pernah aku dengar. tak pernah aku baca.
macamana boleh percaya. macamana boleh berlaku.
tak kan tak tanya org. tak kan tak rujuk seseorang.
pelik. pelik.pelik.
mudahnya ditipu. mudahnya tertipu.mudahnya menipu.
ade ke zakat alam ghaib. kayanya nenek moyang. ada harta sehingga RM2.8 juta.
nak dapat tu kena bayar zakat dulu. berjumlah RM62,285.
pelik!pelik!pelik.

bukan sehari dua terjadi. memakan masa nak rugi.
dalam proses tersebut, tak tanya kat sape-sape.
ke takut org tahu. ke takut tak jadi. ke kena ugut duit tak dapat jika org tahu.
bila dah jd gini, siapa yg rugi. siapa yg kena. siapa yang malu.
pelik!pelik!pelik.

sebelum ni tertipu kes pelaburan yg tak masuk akal. 
nak cepat dan mudah. inilah kesukaan manusia.
kaya yang cepat dan mudah. rugi yang mendatang.
mana ada kaya ekspress. kena buat satu usaha dulu.
kena bagi masa dulu. kena usaha berterusan.
aku harap. dah tak ada lg yg kena tipu. 
kena tangkap polis, padan muka.
polis siasat dgn cpt. tangkap dgn cpt. 
kita doakan agar mangsa dapat balik duitnya.


2 ulasan:

  1. My mom terkena CDM..My mom cerita pada saya selepas memberi zakat..Dan cerita pada saya secara senyap2..Sama jawapan saya macam CDM "tiada rezeki jatuh tergolek tanpa usaha"..Geram nak report polis tapi my mom said NO, if dia ingat tentang penipuan ini adalah haram, dia minta maaf dan pulang balik duit mama..So, i can't do anything laa..Yang buat kerja ni adalah jiran sekampung mama di johor & orang islam..Tidak terfikir langsung tentang DOSA...

    BalasPadam
  2. kita doakan agar yg menipu tu insaf. haram makan duit tu. pulangkan segera.

    BalasPadam

Powered By Blogger