Jom Follow

Jumaat, 2 November 2012

Pekan, Pahang.

Add caption
Singgah ketika menuju ke Tanjung Batu semalam.
Dah kerap lalu tapi tak pernah snap foto kat sini.
Semalam tiba-tiba timbul keinginan nak abadikan kenangan kat sini.
Satu lagi sebab, airnya dah bertambah. Hujan renyai-renyai.

Dari Pekan.
Kami menuju ke Tanjung Batu.
Singgah dulu di Pantai Api-Api.
Saja-saja tengok pantai.
Luasnya lautan ciptaan Allah.
Tenang & Damai.
Ingatan mesra. Allah Tak Suka Orang Yang Pengotor.
Dah singgah. Ada pula orang berniaga. Belilah juga. Goreng pisang & Goreng ubi.
 Semakin kerap menuju Pekan.
Ada rakan niaga baru.
Dah macam-macam buat.
Seronok berniaga.
Seronok jual-jual barang.
Kena ubah sikit mindset.
Dari jual barang saja, kena menaja juga.
Agar dapat income dari dua sumbar.
Sales produk & dari tajaan.

Income besar bila dapat menaja.
Income besar bila network besar.
Income besar bila group kembang.

Masih baru.
Mana terus kembang.
Sikit-sikit kita bina.
Cuma jangan berhenti sekerat jalan.
Kalau nak cepat sangat pun susah.
Mudah kecewa dan cepat cari lubang lain.

Nak kembang.
Kena bagi masa.
Kena bagi tempoh tertentu.
Kena ada perancangan.
Kena ikut perancangan.

Semakin lama berniaga.
Tak hairan pada yang dapat income besar bulan pertama & kedua.
Dah ramai yang jumpa tapi hayat meniaga tak kekal lama.
Aku lebih suka, orang yang bertahan lama.
Berjaya & hayat berniaganya lama.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable