Jom Follow

Rabu, 30 Mac 2011

Kelik Umrah.


Mulakan pagi dengan kata-kata positif buat diri. Mulakan pagi ini dengan mood yang baik. Mulakan pagi ini dengan melihat/membayangkan diri telah berjaya. Mulakan pagi ini dengan dengar cd/kaset motivasi. Melangkah ke pejabat dengan langkah kejayaan.

Petang semalam, aku berkesempatan menyambut beberapa rakan niaga yang pulang dari mengerjakan umrah. semuanya sihat dan ceria. semuanya gembira sakan, dapat menziarahi makam nabi, bersolat dalam raudah, bersolat depan kaabah, dapat kucup hajaratul aswad dan macam-macam lagi kegembiraan. malah lebih bersemangat, sebelum pergi. ada yang dah berkira-kira nak mengerjakan haji pulak. ada yang nak ke sana bersama kaum keluarga, nak bawa anak-anak dan ibu ayah. semua itu mesti ada fulus. mesti ada pitis. mesti ada duit. mesti ada RM. 

kerja kena lebih kuat. kerja kena lebih tekun. kerja kena lebih rajin. meniaga pun kena lebih boooo. insyaalah fulus pun mencurah-curah masuk, asalkan kita tak berhenti berusaha. ke sana , seolah-olah dapat baja untuk tambah hasil. tapi ada juga yang terkena racun, bisa terbantut tumbesarannya. hasilnya boleh berkurangan sedikit demi sedikit tanpa kita sedari.













itulah beberapa foto yang sempat aku rakam. ada beberapa lagi rakan  niaga yang tak sempat aku rakamkan kegembiraannya. minta maaf banyak-banyak. aku sampai pun sikit lewat. apa-apa pun tahniah buat mereka yang ke sana. hari ini dah boleh mulakan perjuangan menuju puncak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger