Jom Follow

Rabu, 2 Mac 2011

Aku Salah???

aku gagal dalam mlm.
aku tak boleh salahkan sesiapa.
aku tak perlu cari kambing hitam.
aku tak perlu salahkan upline.
aku tak boleh salahkan rakan niaga.
aku tak boleh salahkan sideline.
aku tak boleh salahkan produk.
aku tak boleh salahkan syarikat.
aku tak perlu salahkan orang lain.
aku tak perlu salahkan suasana.
aku tak boleh salahkan stokis.
aku tak boleh salahkan bos.
aku tak boleh salahkan pasangan.
aku tak boleh salahkan anak-anak.
aku tak boleh salahkan jiran-jiran.
aku tak boleh salahkan sedara-mara.
aku tak boleh salahkan ekonomi dunia.
aku tak boleh salahkan orang bank.

sebaliknya aku
aku tak cukup kerja.
aku tak buat kerja.
aku harap upline buat untuk aku.
aku harap rakan niaga buat untuk aku.
aku harap akademi taipan buat untuk aku.
aku yang salah.
aku yang buat main-main.
aku yang tak suka gi kelas.
aku tak suka gi seminar.
aku tak suka gi diamond night.
aku kedekut.
aku harap upline bagi tiket percuma.
aku harap upline yang bayarkan seminar.
aku tak suka pada upline.
aku tak suka pada sideline.
aku yang tak buat demo.
aku buat demo sekali seminggu.
aku buat demo 2 minggu sekali.
aku buat demo sebulan sekali.
aku tak impian pun.
aku tak buat pun perancangan untuk berjaya.
aku hanya buat bila mood ok.

mood tak ok;
aku tak buat.
aku tutup hp.
aku tak jawab call upline dan rakan niaga
aku tak jawab sms.

aku cepat give up.
aku mudah mengalah.
aku malas nak follow up.
aku malu nak jumpa prospek.
aku segan nak sharing peluang.
aku suka dok lepak kat rumah.
aku malas jumpa upline.
aku dalam zon selesa.
aku cepat sensitif.
aku mudah terasa dengan cakap-cakap orang.
aku liat cari ilmu.
aku ego, rasa terlalu pandai.
aku sakit hati, lihat kejayaan orang lain.
aku cemburu orang lain cepat jadi cdm.
aku banyak gossip dari buat kerja.
aku suka adu domba.
aku suka cari salah upline.
aku suka cari salah rakan niaga.
aku suka cari salah sideline.
aku suka cari salah semua orang.
aku banyak negatif.
aku cepat puas hati
aku cepat penat.
aku tak boleh ditegur.


Kamarudin Mamat: 10 tahun menekuni dunia multilevel. sepenuh masa....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger