Jom Follow

Sabtu, 29 Disember 2012

Taman Tamadun Islam: Menyedihkan...

Foto-foto...
Hasil lawatan aku dan isteri ke Taman Tamadun Islam.
Pada 26/12/2012, yang terletak di Pulau Wan Man.
Mula dibuka pada 3/2/2008.
Lawatan aku dah kali ke-2, manakala isteri lawatan pertamanya.

Ada sikit pertambahan.
Sistem kutipan tiket pun semakin bagus.
Dah ada beberapa kemudahan.
Basikal & basikal elekrtik & train & buggy.


Lihatlah foto-foto ini.
Macam tak ada pekerja.
Sepatutnya 2,3 monuman bagi seorang yang jaga.
Setiap jam mesti tengok. Mana yang rosak baiki.
Sarang akok kena terus buang. Nampak lumut terus cuci.
Berladur air terus keringkan. Daun-daun terus sapu.

Orang nak lihat kecantikan & keunikan.
Tapi inilah yang terhidang.
Habis duit dah banyak. RM249.3 juta bro. Tak kan tak boleh jaga.
 

Setakat mesin rumput je tahu...

Biarlah foto yang menjelaskan semuanya.
Nak ulas panjang-panjang aku tak reti.


Dah pecah simen tu,...bila nak ganti@repair.
Rumput @ pokok dah hidup...bila nak buang..
Wow! dah tinggi.
Berlumut...selalu berair...kan musim tengkujuh biasala hihihihi
Ini pun lagi hebat....
Apa dia tu...Hitam..
Catnya dah hilang...Malaysia iklimnya hujan & panas. Mana cat tahan....hihihihi. Carilah cat yang tahan cuaca. Mahal pun tak apa.
Wow! Cantiknya....
Tak apa. Pokok ini kecik lagi....
Hi!hi!hi!
Masyaalah...Sampai jadi gini.. tak ada pekerja ke?
Bukan satu bro...tapi dua...tunggu tiga.hihihihi
Kenapa sampai jadi begini.
Malas nak tulis apa..
Dah rosak. Terus baiki. Jangan dok tercokoh gini.
Dah berapa lama rosak. Pokok sebelah dah telan..
Kih!kih!kih!
Kami selalu juga melancong ke luar negara.
Tempat-tempat gini, mereka jaga betul-betul.
Bukan sambil lewa saja.

Jangan beri alasan. Berikan result.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable