Jom Follow

Jumaat, 14 Disember 2012

Selangor Agrofest 2012.


Untitled, originally uploaded by kartinimatyaakob.
Satu bebola rusa.
Sebiji RM1.

Karipap inti daging rusa.
Sebiji RM 3.

Bebola rusa, habis aku bedal.
Karipap suku je aku bedal.

Benda jarang-jarang jumpa.
Itu yang terus beli.
Nasib baik karipap, beli sebiji.
Kalau tak, buat rugi je. Tak berapa sedap.
Mungkin bagi orang lain dah ok, tapi masih jauh dari selera aku.

Aku & Aiman yang menapak kat Selangor Agrofest 2012.
Hari Khamis 13/12/2012.
Tengah panas ceng-ceng. MAHA malas nak gi.
Terlampau besar & terlalu ramai.
Malas nak serabut dengan orang ramai.

Tak jadi masuk library.
Hanya pulang buku sahaja.
Magnet ini lagi kuat.
Sempat juga merasa durian D24. Kalau penjual tipu pun aku tak tahu.Tak kenal pun jenis-jenis durian. Mana satu IOI, mana satu D24, mana satu Musang King, Mana satu durian kampung.

Kambing bakar...NS Nada punya.

RM10 sahaja. Daging sedap dan lembut tapi sosnya tak berapa nyakut. Tak leh lawan sos F1 & sos CDM Aida jual hari tu lagi.
Banyak booth. Aku pusing semua. Ada yang lalu saja. Ada yang singgah. Syoknya bila lihat orang Melayu berbiz. Sape rajin. Mereka yang berjaya. Mereka kaut untung.

Antara booth jual ikan perhiasan. Satu ekor ikan pelaga RM10 siap dengan sikit makanan ikan serta bekas. Besar untung tu. Tak ramai yang nampak peluang ini. Ikan tu, seolah-olah percuma je. Induk yang biak.
Pertandingan macam ini pun ada.

 Ada juga booth buat sangkar arnab. Lepaskan arnab dalam sangkar. Nak masuk RM3. Tarikan pada kanak-kanak. Mereka boleh bermain dengan arnab. Duit lagi.
Sedang berehat...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable