Jom Follow

Selasa, 28 Ogos 2012

Roti Tempaye!!!

Kalaulah ada kat KL.
Tentu best 'giler'..
Roti tempaye, selembut ini.
Cicah pulak kuah kambing.
Sukar nak digambarkan....
Betapa syoknya menikmati.
Kalau gi gak, sekurang-kurangnya 2 butir baru ngimboh gi..

Dah jadi macam satu kemestian.
Sejak diperkenalkan oleh tok ttua.
Kalau balik Kelate, mesti singgah sini.
Depan Pasaraya Jeliro, Jale KB-Machang.
Tepi jalan je, petang-petang penuh dengan peminatnya.
Tukang buat pun bukan orang kita.
Aku rasa orang Pakistan, kalau tengok dari wajah mereka.
Kami singgah, masa balik raya hari tu.
Kalau tak silap raya ke-6 kami singgah..

Kat Precint 16 sedap doh.
Tapi kuah dia ala-ala kure sikit kalau nak banding dengan gulai kambing hok dale gambar ni..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable