Jom Follow

Jumaat, 15 Oktober 2010

Pilihanku2


sibukan diri dengan aktiviti yang membolehkan kita capai impian. mesti buat pilihan. mana tindakan yang dapat capai impian dan mana tindakan yang menjauhkan kita dari capai impian.

mana tindakan yang lebih cepat capai impian dan mana tindakan yang lambat capai impian.

mana tindakan yang lebih cepat capai impian yang halal dan mana tindakan yang lebih capai impian yang haram.

setiap saat kita buat pilihan. setiap pilihan yang kita buat hari ini menentukan kedudukan/siapa kita hari esok. kedudukan dari segi pekerjaan, ekonomi dan sosial kita.
Mereka memilih untuk datang dan tengok peluang. lepas buat pilihan nak masuk atau tidak. AT hanya tunjukkan peluang dan kongsi kejayaa.
kedudukan/siapa kita hari ini adalah pilihan-pilihan yang kita buat dulu-dulu. contohnya, dari segi pendidikan. kalau kita pilih untuk ponteng sekolah dan ponteng kelas. pilih untuk tak buat kerja sekolah. pilih untuk bermalas-malasan. makan jadilah kita seperti hari ini.
Jom pilih Akademi Taipan sebagai landasan menuju kejayaan. panduan dan bimbingan berterusan dari tenaga pembimbingnya ternyata menjadi.

pilihan yang aku buat 10 tahun lepas, menjadikan aku seperti hari ini. aku masuk dan aku pilih buat sungguh-sungguh. aku pilih tak berhenti buat. aku pilih setiap minggu hadiri kelas. aku pilih jumpa prospek setiap hari., sampai sekarang ni pun aku masih pilih cari prospek. aku pilih menyanyangi meniaga ini. aku pilih mentor terhebat. aku pilih AT tempat aku belajar meniaga dan menjadi kaya. anda bagaimana?

dah hampir 2 bulan aku pilih untuk datang kelas AT di Safira Club. pergi bersama beberapa cdm hebat. aku dan cdm terhebat serta cdm tuan rumah memilih untuk berganding bahu, maka hasilnya seperti yang anda lihat dan dengar bagaimana meriahnya AT Utara. mana yang kita tumpu/fokus tempat itulah yang jadi. mana leader yang kita fokus, leader tersebutlah yang cepat jadi.

pilihan ditangan kita. tak ada orang lain boleh paksa kita buat pilihan. mereka cuma boleh bagi cadangan saja. kata putus masih kita yang buat.

pilihan setiap hari kita buat.
  • nak bangun pukul berapa
  • nak guna ubat gigi jenama apa
  • nak pakai baju mana. warna apa
  • nak sarapan kat mana
  • nak makan apa
  • kat opis, terus buat kerja ke baca paper dulu
dan banyak lagi pilihan yang kita mesti buat. malah setiap saat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger