Jom Follow

Jumaat, 5 November 2010

Sifu Akademi Taipan 181


Semalam aku berjumpa sifu. Sifu idola ramai. Kisahnya ada dalam buku 'Juara MLM' tulisan Razzi Armansur. Dah lama tak jumpa. ilmunya amat tinggi dan pengalamannya amat banyak. dah meniaga MLM ni dah 14 tahun. cite pasal meniaga dan jumpa sebelum menunaikan haji. jumpa tempat biasa. selalunya malam. kali ini siang hari. janggal rasanya.


Cdm Zulkifli Mat Sohor

Nak meniaga teruskanlah meniaga. tak payah dok pikir lain lagi. turun habis. tak akan turun lagi. meniaga dah mula naik. ayuh! sama-sama kita pecut meniaga.

"banyak buat, banyak dapat".
"siapa cepat, dia dapat".

yang tinggal sekarang, orang lama(dah tak ramai) dan orang baru.

kembali kepada basic, kuantiti paling penting sekarang.

siapa yang cepat kembang, dia yang akan menguasai pasaran.

untuk berjaya dalam keadaan sekarang ini ialah cepat-cepat cari kaki baru. orang lama akan tercabar dengan kehadiran orang baru. orang lama boleh tahan meniaga dari jatuh, tapi orang baru akan pulun giler-giler. semangat giler meniaga tu akan bakar orang lama pulak. baru meniaga akan naik kembali. income kembali kukuh.

"macamana nak buat"? tanya orang baru.
" semua saya dah buat, apa lagi yang belum"? orang lama cakap.
mana lebih giler buat. dari pertanyaan itu, orang baru lebih giler kerjanya.
bila dah naik, orang lama pun akan kembali mengganas.
bila dua-dua mengganas, apa lagi yang boleh, pastilah kejayaan.

Kalau orang tak nak tak apa. Kita dulu pun susah terus ikut. Makan masa jua. Prospek pun begitu. sabar sikit.

Elakkan berlakunya kecil hati. Bila dah jadi, susah nak nasihatkan lagi. Nasihatkan pun dah tak laku lagi. Dah tak boleh jumpa lagi. Siapa pun siapa kita. Hebat mana pun kita. Walau besar income kita. Kena hormat juga orang lain juga. Meniaga ini, orang ikut pun kerana ikhlas ikut. Tak ada paksaan. Mereka boleh tak ikut pun tak apa. Tak boleh paksaan. Meniaga pun boleh jalan juga.

hai-o masih gah. yang lemah kita je. kita je yang income kurang. apa nak buat. semangat dah kembali. income pun akan datang semula.

" turun tapi boleh naik"

nak berjaya, ilmu pun kena banyak dan perlu yakin, jujur, tekad, nekad, ketahanan dan keberanian.

Leader-leader masih gah. Kita pun mesti gah kembali. Meniaga pasti gah kembali. Jangan risau, sama-sama kita bangkit.

Akademi Taipan 181 masih ghairah meniaga.
Akademi Taipan 181 masih banyak strategi.
Akademi Taipan 181 masih ramai lagi guru.
Akademi Taipan 181 masih lagi nak maju.
Akademi Taipan 181............

meniaga ini bukan buat kita je kaya tapi buat meniaga ini untuk kayakan semua orang.

tindakan terbaik;
cari kaki baru
bina bintang baru
kuantiti kena lebihhhh.

itulah serba sedikit perkongsian dengan sifu semalam. mana yang boleh ikut, kita ikut. kita ambillah mana yang baik demi masa depan yang gemilang..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable