Jom Follow

Jumaat, 16 September 2011

Hari Malaysia

Sahabat Blog.
Selamat menyambut Hari Malaysia.
Dalam setahun dua ni je  ada sambutan ini.
Sebelum ini mana ada, bila PR banyak menang baru disambut.
Nada/angin perubahan dah kencang.
ISA dah dihapuskan.
Kenapa?
Tak payah jawab. 
Dah ramai yang derita, akibat ISA.
Belum kena, memang tak tahu.
Aku pun tak pernah kena.
Baca buku2 pasal ini adala.
Banyak dapat pengetahuannya.

Jalan-jalan kedai buku. Jumpa pasti masuk. Lihat-lihat mana tahu ada yang bekenan. Pilih jangan tak pilih. Kadang2 terjumpa buku menarik tapi kat kedai lain tak ada. Ini yang seronoknya. Inilah kebebasan yang aku cari. Memiliki buku tanpa had. Oleh itu kena pastikan income masuk yang lumayan. Kalau tak mana boleh beli buku tanpa had. hi!hi!hi!
Ini belum baca lagi. Terbaru aku miliki..Wife dah cakap, tak best. Jadi kena ikut turn la. Bagi aku tak sedap ok. Janji aku dapat sesuatu. Azwan Ali, Selamat Tinggal Dunia...Dunia gelap dah patut tinggal. Dah tak lama lagi, dah nak mati. Insaf sebelum terlambat. BIla dah tak sihat baru nak bertaubat, nak buat amal kebajikan pun dah tak larat masa tu.
Dah habis. Dah tamat, UPSR. Tamat dunia sekolah rendah. Selamat memasuki dunia remaja. Pandai bawa diri. Pandai manage duit. Mungkin elaun kena tambah. Dah tak boleh lagi RM30. Dah tak cukup. Tunggu tahun depan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger