Jom Follow

Rabu, 6 Februari 2013

Koleksi Dusun Buku.

Dusun Buku.
Aku & Isteri singgah semalam(5/2/13).
Semasa perjalanan balik ke KL setelah satu malam di KT.
Lagi pun Dusun Buku letaknya tak jauh dari bandar dan senang jumpa.

Kami tiba.
Lebih kurang jam 1 tengahari.
Hanya ada Dusun Buku.
 Sudah menanti. Sebelum singgah, aku dah bagi tahu hajat aku.
Nak singgah nak lihat koleksi Dusun Buku dan berkenalan dengan pemiliknya.

Koleksi Dusun Buku cecah 12,000 buah.
Masa kerja dulu, habiskan RM400-500 sebulan untuk buku sahaja.
Mula kumpul sejak pelajar lagi. Kini dah dua tahun pencen.
Biasanya 8-11 pagi, rutinnya menelaah buku-buku.
Dusun Buku jadi tempat rujukan, pelajar sekolah dan U.

Aku yakin.
Dusun Buku akan jadi satu lokasi tarikan pelancong.
Usaha sendiri bangunkan Dusun Buku kerana minat terhadap dunia buku.

Beberapa foto yang sempat aku ambil.
 

Koleksi Dusun Buku.
Koleksi Dusun Buku.
Koleksi Dusun Buku.
Koleksi Dusun Buku.
Koleksi Dusun Buku.
Koleksi Dusun Buku.
Aku bersama pemilik Dusun Buku. Baik, mudah mesra, senang didekati, setiap pertanyaan dijawab dengan mesra.
Ada lagi foto-foto yang belum diupload.
Nanti ada lagi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger