Jom Follow

Sabtu, 5 Mac 2011

Apek

aku ada baca. aku pun dok pikir-pikir juga. betul ke tak.
kekayaan yang dimiliki oleh orang Tionghua itu datangnya dari usaha keras mereka sendiri. kisah 'apek' bangun sebelum 'lalat' terbang untuk bekerja sehingga larut malam, baru berehat adalah perkara biasa bagi mereka. mereka pandai berjimat cermat dan melabur demi masa depan dan utamakan pendidikan anak-anak.
aku.
kita.
tak sekuat tu bekerja. rajin pun tak kekal lama. 2,3 bulan je. lepas kembali tabiat asal. buat mlm ni lagi banyak pengalaman. lagi banyak ragam manusia. semangat tak kekal lama. mula-mula je bersemangat. semakin lama semakin pudar dan akhirnya....semangat padam. ada juga yang nak cepat. tak boleh lambat. mesti jadi dalam masa 3,4 bulan. sabar bro. bagi masa sehingga 2,3 tahun. buat betul-betul dan baru boleh tengok hasilnya.
orang memandang sinis kalau kita kerja sekuat orang tionghua. duit bukan boleh bawa mati....

Akademi Taipan 181.
Seminar Dimensi Baru
2 hari 1 malam.
Tarikh; 30/4 dan 1/mei
Bayaran; RM250.00
Penceramah; Tuan Hj Hanim dan RM (insyaalah)
Pendaftaran segera. Tempat terhad. Buat pendaftaran dengan CDM masing-masing.

2 ulasan:

  1. ya betol tu bang..
    saya pun pernah terfikir diaorg nih( tiong hua).
    berniaga apa2 pun jadi. kita habuk pun tarak??
    tp saya percaya, akan ada nampak hasilnya nanti,
    cuma perlu sabar, tawakal, doa
    penolakan satu kejayaan.

    BalasPadam
  2. kena berusaha seperti mereka.
    kalau meniaga kedai makan. awal pagi dah buka.

    BalasPadam

Powered By Blogger