Jom Follow

Rabu, 4 Januari 2012

Pat Pet Belut; Jutawan Senyap.


Sahabat blog.
Sahabat biz.

makan lagi.
melantak lagi.
isi perut lagi.
ggemukan body.



Cdm Fazlan yang bawa.
aku ikut saja.
asalkan sedap kataku.
Nun jauh di Pantai Cahaya Bulan.
dari pasir putih menuju ke destinasi tersebut lebih sejam.
memang berbaloi-baloi.

Sento Seafood Corner
Sebelah Perdana Resort
Lot 16, Kg Semut Api,
Pantai Cahaya Bulan,
15350, Kota Bahru Kelantan.
No tel 019- 9531335

Sento Seafood Corner. Menu utama belut masak pat pet. awal-awal aku nak bagi tahu. kat sini memang lambat. kali pertama aku gi lebih 1 jam tunggu. kali ke -2 aku gi tunggu 2.30 jam. memang begitu, bila dapat makan, nikmat tak terkata. tak ingat dah menunggu lama. teringat2 sampai KL.
Ini dia, belut masak pat pet. Malam mula-mula aku gi dengan Cdm Fazlan. 1kg belut licin malah tak cukup. Kali ke-2 gi dengan Cdm Kartini serta Cdm Fazlan. Order 1.5kg belut. itu pun tak cukup. nak tambah order, tak sanggup nak tunggu. 1kg harganya RM26.

Ini pula ayam goreng. maaflah tak clear. kamera cap ayam. tapi kat sini aku nak kongsi dengan anda semua. kesedapan ayamnya. tak pernah aku jumpa ayam goreng sesedap ini. lembut isinya. sekata pulak tu lembutnya.

Kepoh. Ini pun sedap. Aku makan sampai licin.kuah tu pun licin.
Bersama tuan kedai. suka makan angin. 3,4 bulan buka kedai. lepas tu makan angin 4,5 hari. baru balik dari vietnam dan bulan april ni akan ke india pulak. nak melawat taj mahal. duit banyak2 pun nak buat apa. anak tak ada.

Cdm Fazlan pelanggan tetapnya. Salesman Cina dari KL yang perkenalkan kedai ini padanya. Sejak itu mesti datang sini, setiap kali teringin nak makan belut.

Ini dia empunya kedai.
Siam Wakaf Baru.
Siam kampung.
Masak beluk dari tahun 60-an lagi.
Buka kedai awal 90-an.
Kerja dengan isteri dan 2 anak buahnya.
itu yang lambat.

kita datang, order belut.
baru dia sian belut tersebut.
lambat pun customer sanggup tunggu.
ada yang bawa kuaci, kacang dan sebagainya.
air minum pun tak banyak pilihan.
air kelapa, air tin dan mineral sahaja.
nasi pun masak dapur arang.
itu yang sedap.

Customernya pelbagai bangsa.
Melayu, Cina, thailand.
belut masak pat pet pilihan ramai.
kebanyakan yang datang sini geng-geng peniaga.
tutup kedai baru mereka datang makan.
Bekalan belut. 150kg. belut baruh. belut cari, bukan bela. Stoknya mesti banyak. 1 malam paling sikit perlukan 20kg.

Belut!!!banyak tu...
Aku ke sana dengan Cdm Fazlan.
Malam sambutan tahun baru.
kat sini kena layan tv siam.

Kali ke-2 pada 2/1/2012.

Nak balik semalam pun,
teringin sangat-sangat nak makan belut lagi.
tapi kedainya buka jam 7 malam.
tak sanggup nak tunggu,
lagi pun pagi ini kena hantar baby ke sekolah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger